Revenue Management
w hotelarstwie

Poznaj skuteczny system zwiększania średniej ceny i maksymalizacji obłożenia

Sprawdź swoja skrzynkę

www.nowelski_edited.png

Chcesz wreszcie raz a dobrze poznać i wprowadzić w swoim hotelu skuteczny Revenue Management ?

Skuteczny i dobrze prowadzony Revenue Management prowadzi do pełnego wykorzystania potencjału hotelu. Zarządzanie ceną adekwatnie do sytuacji rynkowej oraz na podstawie analizy danych wewnętrznych przekłada się na wzrost obłożenia oraz maksymalizacje średniej ceny (ADR).

Skorzystaj z naszego globalnego doświadczenia w prowadzeniu skutecznej polityki cenowej. Dla wielu klientów w Polsce i na świecie tworzyliśmy od podstaw kulturę Revenue Managementu. 

Organizowaliśmy wiele szkoleń, mamy w tym doświadczenie. Uczyliśmy hotele miejskie i te w zaciszu, biznesowe oraz SPA&Wellness, małe oraz duże.

Dzięki naszym szkoleniom osiągniesz swój założony cel. Zwiększysz obłożenie, podniesiesz średnią cenę i będziesz zawsze o krok przed konkurencją. 

Dla kogo jest to szkolenie ?

hotelarzy, którzy chcą świadomie podchodzić do prowadzenia i rozwoju swojego biznesu lub myślą o stworzeniu stanowiska Revenue Managera

pracowników hotelu którzy chcą nabyć praktycznych umiejętności zarządzania polityką cenową w hotelu, chcą aplikować na stanowisko Revenue Managera lub chcą zdobyć fachową wiedzę w tej dziedzinie

revenue managerów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z Revenue Managementem i chcą poznać możliwości jakie niesie ze sobą poprawnie i skutecznie prowadzony Revenue Management

menadżerów i dyrektorów, którzy chcą poznać i zgłębić dziedzinę Revenue Managementu oraz dowiedzieć jak dzięki niemu w pełni wykorzystać potencjał hotelu

Widzisz siebie
na tej liście ?

Co zawiera szkolenie ?

8

7

modułów szkoleniowych

godzin praktycznej wiedzy

kompletny system RM
do wykorzystania w Twoim
hotelu

do

Wykres finansowy

Moduł I

Wprowadzenie

Zaczynamy naszą przygodę z Revenue Managementem. Dowiesz się skąd pochodzi RM oraz dlaczego warto stosować go w Twoim hotelu. Pokażę Ci że jest to dziedzina, która posiada mocne podstawy ekonomiczne a nie jest to tylko wymysł analityków.

Na konkretnym przykładzie pokażę Ci jak dynamiczna zmiana cen bezpośrednio przekłada się na zwiększone przychody oraz optymalne obłożenie. Wspólnie obliczymy wskaźniki ADR oraz GOPPAR przy założeniu różnych wariantów.

Moduł II

Wybór odpowiedniej strategii

W tym module pokażę Ci i wytłumaczę na czym polegają dwie różne strategie w zarządzaniu polityką cenową. Pierwsza to strategia minimalizacji utraconych korzyści, a druga to strategia zagarniania rynku. Są konkretne sytuacje w których należy je stosować. Prawdopodobnie wiele razy używałeś jednej lub drugiej ale nie byłeś tego świadomy i robiłeś to w nieodpowiednim momencie co przełożyło się na sprzedaż pokoi w zbyt niskiej cenie lub po prostu zostałeś z pustymi pokojami.

W tej części nauczę Cię również w jaki sposób obliczać próg rentowności oraz jak ogromny wpływ będzie on miał na dalsze decyzje. Brak znajomości właściwie policzonego progu rentowności uniemożliwia przejście do dalszych etapów szkolenia, m.in.: wyznaczanie poziomów cenowych w celu dynamicznej zmiany stawek.

Moduł III

Analiza danych wewnętrznych

Nawet najlepszy Revenue Manager nie będzie w stanie prowadzić skutecznego polityki cenowej bez właściwej analizy danych. Poznasz różnice między przychodem operacyjnym a przychodem księgowym. Ten pierwszy to rodzaj przychodu którego nie uzyskasz od Twojej księgowej a często nie znajdziesz go nawet w Twoim PMS. Pokażę Ci jak szybko go obliczyć i dlaczego należy go używać.

Podczas szkolenia posługuję się przykładami raportów z konkretnych PMS oraz Channel Managerów najczęściej występujących na Polskim rynku, m.in. S4H, KwHotel, mHotel, Hotelgram, Yield Planet oraz Profitroom.

Na zakończenie dokonamy wspólnej analizy segmentowej. Poznasz które wskaźniki (KPI) należy wziąć pod uwagę oraz jak na ich podstawie podejmować dalsze decyzje np. w zakresie tego czy przyjmować grupę czy może pozostawić pokoje dla przyszłych rezerwacji indywidulanych.

Moduł IV

Narzędzie w pracy Revenue Managera

Są konkretne narzędzia bez których praca Revenue Managera nie byłaby możliwa. Na rynku istnieje wiele rozwiązań, ale nie każde będzie właściwe dla Twojego hotelu. Różne hotele mają różną specyfikę i przez to każdy potrzebuję innych narzędzi. Niemniej jednak pokażę Ci absolutny "must-have" z repertuaru rozwiązań, a większość z nich nauczysz się tworzyć samodzielnie.

Zaczniemy od Pick Up Report. Dowiesz się czym jest, jakie zawiera informacje oraz jak często należy go uzupełniać. Dowiesz się m.in. jak sprawdzić czy założony cel finansowy będzie możliwy do osiągnięcia.

Następnie przejdziemy do Pace Report. To narzędzie które pokazuje jak ważne jest porównywanie danych do analogicznych okresów w przeszłości oraz jak na tej podstawie identyfikować pewne trendy lub wychwytywać anomalie. To narzędzie jest ważne szczególnie teraz, kiedy charakter rezerwacji oraz rynek zmienił się diametralnie po pandemii koronawirusa.

W tej części poznasz jeszcze wiele innych rozwiązań. Cześć z nich opiera się na pracy z Excelem. Po odbytym szkoleniu będziesz mógł zbudować je samodzielnie.

Moduł V

Analiza rynku i konkurencji

Wszystkie analizy które nauczysz się tworzyć w poprzednich modułach opierają się wyłącznie na danych wewnętrznych. Nie możemy jednak mówić o kompletnym Revenue Managemencie bez analizy rynku i konkurencji.

Pewnie domyślasz się, że nie wystarczy jedynie wejść na Booking.com i z poziomu zwykłego klienta spojrzeć na ceny oferowane przez inne obiekty. Analizę rynku należy przeprowadzić rzetelnie bowiem na tej podstawie oraz na podstawie obliczonego wcześniej progu rentowności pokażę Ci jak właściwie wyceniać pokoje.

Jeśli do tej pory nie miałeś styczności z żadnym Rate Shopperem, pokażę Ci dostępne na rynku rozwiązania. Na przykładzie programu OTA Insight pokażę Ci dlaczego obliczanie tylko średniej ceny często nie wystarcza.

Moduł VI

Prognozowanie

Praca Revenue Managera to nie tylko reagowanie na przeszłe i bieżące zdarzenia. Każda osoba odpowiedzialna za zarządzanie przychodem w hotelu powinna wybiegać w przyszłość aby odpowiednio wcześniej podejmować właściwe decyzje. Dlatego tak ważne jest prognozowanie.

Nauczę Cię jak w prosty sposób można przewidzieć poziom obłożenia i na tej podstawie obierać właściwą strategie - zagarniania rynku bądź minimalizacji utraconych korzyści. Bez wiedzy o prognozowanym wyniku praca Revenue Managera to trochę błądzenie we mgle. Można podejmować pewne decyzje, ale należy pamiętać że bez odpowiedniego drogowskazu niektórych nie będzie można już cofnąć.

Moduł VII

Obróbka i adaptacja danych

Na podstawie wielu lat doświadczeń mogę jasno stwierdzić: nie ma idealnego programu/ rozwiązania/ narzędzia, które dawałoby dane w takim zestawieniu i w takiej konfiguracji jakiej właśnie potrzebujemy.

Bezcenna staje się umiejętność właściwej obróbki danych, ich właściwa prezentacja oraz dalsza analiza. Z użyciem programu Excel nauczę Cię jak krok po kroku obrabiać surowe dane pochodzące z najpopularniejszych PMS oraz Channel Managerów.

Moduł VIII

Ćwiczenia

Największą wartość wyniesiesz ze szkolenia jeśli na "własnej skórze" przekonasz się jak wykonać pewne obliczenia. Mam dla Ciebie praktyczne ćwiczenia ułożone na podstawie realnie występujących sytuacji w pracy Revenue Managera. 

Część ćwiczeń wykonamy wspólnie tak abyś miał pewność że obliczenia są poprawne. Utworzone w ten sposób raporty/ zestawienia będziesz mógł powtórzyć z użyciem własnych danych natychmiast po zakończeniu szkolenia.

WOW, super program!

Tomasz Kałuża

Uczę innych
bo jestem profesjonalistą

www.nowelski.pl-10.jpg

Z branżą Horeca jestem związany od 12 lat. Jestem w niewielkim gronie tych ludzi na świecie, którzy kochają Poniedziałki bo nie mogą doczekać się pracy, która jest dla nich pasją.

Dlaczego warto wziąć udział
w moich szkoleniach ?

Wiem jak szkolić, robiłem to wiele razy. Niektórzy mówią, że mam do tego specjalne predyspozycje.

Umiem spojrzeć na wiele rzeczy z szerokiej perspektywy. Mam międzynarodowe doświadczenie które cały czas się pogłębia.

Otrzymasz gotowy i skuteczny system do prowadzenie efektywnego Revenue Managmentu w Twoim hotelu. Poznaną wiedzę wykorzystasz w praktyce natychmiast po odbytym szkoleniu.

Oczywiście że to nie
jedyne powody

Wypowiadam się jako ekspert

ja.jpg

Jestem autorem publikacji

HBC-duze-1.jpg

Jestem zapraszany na konferencje

logo-ikona.jpg

Prowadzę swój kanał na YouTube

Turquoise and Monochrome Photo Heading Website Facebook Cover.png

Czujesz że to szkolenie może być dla Ciebie wartościowe ?

Co szkolenie wniesie
do Twojego hotelu ?

OSZCZĘDNOŚCI

WIEDZA

KONTROLA

 

Zdobyte umiejętności przekładają się na efektywne zarządzanie przychodem i kosztami.

Uzyskasz kompetencje do profesjonalnego prowadzenia skutecznej polityki cenowej.

Dowiesz się co oraz w jaki sposób kontrolować. Uzyskasz poczucie i pewności pełnego panowania nad wieloma obszarami Twojego hotelu. 

Revenue-amico_edited.png

Wolisz szkolenia zamknięte organizowane w Twoim
hotelu ?

Poza kursami online prowadzę również szkolenia zamknięte bezpośrednio w hotelu uczestników w wybranym miejscu w Polsce.

 

Takie dedykowane szkolenia pozwalają na bezpośredni kontakt ze mną, dają możliwość zadawania bezpośrednich pytań w zakresie indywidualnych przypadków czy problemów, które chciałbyś rozwiązać lub w zakresie których chciałbyś się doradzić.

Szkolenie obejmuje dodatkowe zadania i moduły wykraczające nieco ponad standardowy program. Szkolenie dedykowane wycenianie jest indywidualnie.

Skontaktuj się ze mną

+48 505 853 150

Partnerzy szkoleń

insight good 2.png
yield good 2.png
profitroom-logo-400x160.png